top of page

הגנה עצמית ברוח האייקידו

 

תקצר היריעה מלהכיל את כל המתנות שאימוני אייקידו עשויים להעניק למי שהולך בדרך האייקידו.
תלמידי האייקידו משפרים את היציבה שלהם, את תפישת עצמם במרחב, תנועת הגוף משתנה והופכת גמישה, וישנם גם שינויים רוחניים ופסיכולוגיים.

אבל מעל לכל, האייקידו הינה אומנות לחימה, וככזאת, אין כמו האייקידו ללימודי הגנה עצמית.

0547296988
לשיעור אייקידו חינם

בהקשר של הגנה עצמית, לאייקידו תפישה הוליסטית ושלמה. בשיעורי האייקידו מתרגלים הגנה עצמית גם נגד תוקף יחיד וגם נגד מספר תוקפים. בשיעורי האייקידו מתרגלים הגנה עצמית כנגד תיפה בנשק קר, ובמיוחד כנגד תקיפות סכין. בשיעורי האייקידו משתמשים בסכין מעץ כדי לדמות תקיפות סכין אמיתיות, ולומדים את התנועה המדוייקת כדי להתגונן בצורה אפקטיווית נגד התקפת סכין

בשיעורי האייקידו שלנו אנחנו מקפידים על תירגול ההגנה העצמית שוב ושוב, כדי שהתנועות יוטמעו בגוף. זה מאוד מצער, אבל זה לא עובד כמו ב"מטריקס"- אי אפשר לעשות download לשיעורי הגנה עצמית ולדעת לפתע להתגונן כנגד מספר תוקפים. הגוף צריך לתרגל את התנועה שוב ושוב עד שהיא הופכת לטבע שני.

זה פשוט לא מספיק לראות סירטון ביוטיוב ולהבין מה צריך לעשות. בזמן אמיתי אי אפשר לפתוח לינק ולהיזכר איך התנועה הולכת. וגם אין זמן לחשוב על מה שצריך לעשות. אם מתרגלים את ההגנה העצמית בצורה נכונה, הגוף פועל דרך מרכזים ש"עוקפים" את החשיבה המודעת.

דוגמא לטכניקות אייקידו המשמשות להגנה-עצמית


בשיעורי האייקידו  מתרגלים הגנה עצמית עם בן או בת זוג. תירגול זה מכניס את תנועת ההגנה העצמית להקשר של בן-זוג\תוקף ולא משאיר את ההגנה העצמית ברמה תיאורטית. התפישה שלנו, בקבוצת האייקידו שלנו, היא הבנה מעמיקה של התנועה. אנחנו חוקרים כל תירגול, ומחפשים "חורים" בטכניקה שלנו ושל הבן-זוג. אנחנו עושרים לעצמנו ןבן-זוג שלנו בכך שאנחנו אמיתיים בכוונה שלנו ובהתקפה. יחד עם הבנה עמוקה של התרגיל, התירגול משקיע בגוף את הטכניקה הנכונה, ואז, בזמן אמת, היא מתפרצת כהגנה עצמית במיטבה.

קשה להתייחס להגנה-עצמית באינטרנט, אבל אם נשמח להקנות לכם כישורי הגנה עצמית ברמה גבוהה מאוד במסגרת קבוצת האייקידו שלנו. קבוצת האייקידו שלנו תמיד שואפת להתרחב, ונשמח אם תתקשרו לקביעת שיעור התנסות לאימן אייקידו.

0547296988
לשיעור אייקידו חינם
bottom of page